söndag 19 oktober 2014

nytt igen och dela glädjen.

Jaha, vad har vi gjort idag då ?

Jo, förstår ni att:
Vi var väl & köpte en ny mobil till mig.

Jag tappade ju min Samsung S3 i toastolen här i somras.
Den funkade ju efter att den fått torka några dagar.
Men kameran blev sig aldrig riktigt lik igen och sen fick den till att vana att
"dö helt" för mig, så den inte funkar alls ut emellanåt.
Och jag använder ju min mobil mest till att fota med och lägga in
här och i FB.

Gubben var väl snäll och köpte en ny åt mig då.
Jag är ju inte så stornoga med vad jag har så länge det funkar.
Ingen mobilnörd direkt om man säger så.
Så jag valde en av dom inte alltför dyra sorterna.
En Sony Xperia M2.
Stor display och verkar vara bra,,,tillräckligt åt mig i alla fall.

Det var igårkväll när jag gick hem från Jenny och efter jag fotat hennes hus utifrån och skulle sen fota här hemma också, som kameran bara la av och hur vi än försökt få den att starta idag så ville den inte.
Det konstiga är att den funkar på Instagram ?!

Nåväl..var i alla fall och fotade med nya mobilen nyss ute på vårt hus då en bit ifrån och det ser ut så här....mysigt med ljusslingor.
Vi har ju verkligen kolsvart här när det inte kommit snö så man behöver allt ljus man kan få.


Och sen gjorde även gubben sin lillasyster glad..ja  han har ju bara en  iofs.
Men i alla fall..
Hennes dator har krånglat mycket senaste tiden och hon har ju ingen bra ekonomi
då hon är sjukskriven och har försörjt sin dotter som inte heller haft inkomst förrän på sistone då hon fått jobb...så dom har haft till det viktigaste som mat och kläder... och en dator blir ju alltså ingen prio ett en sån gång.
I alla falla...Jenny hade ringt Benke igårkväll och frågat om vi inte skulle gå ihop och köpa en i julklapp till faster då ?!
Och när vi var och köpte mobilen så såg vi en likadan dator som jag har, fast med lite mindre processor etc för en bra slant så vi köpte den till henne.
Skärm fick hon ta Benke gamla 27 tummare också .
Och hon blev så glad fastän det tog ett bra tag innan hon fattade vad hon fått.
Hon stod och tittade länge på kartongen och hade inte sett skärmen ännu som Benke ställt på köksbordet och när hon vänder sig om och ska ta något att skära upp kartongen med får hon syn på skärmen och utbrister:
-Det är ju FÖR FAN en DATOR ?!?!? :O
Är ni inte kloka ?!?!?!
HAhHAhhaaa :)) vilken underbar min och så härligt att se hur glad hon blev !

Ja det var väl vad vi gjort.

Ha en fortsatt skön Söndag alla.
Och Puss till mamma !



Inga kommentarer: