lördag 18 oktober 2014

Vackert ute och mammas tur nu. ♥



Man kan väl tycka vad man vill om kylan och kommande vinter men...
Nog är det vackert med frosten och jag gillar kylan när man får kura inne i värmen.

Idag har jag egen kuppe, kanske hela natten också , för gubben åkte till
"vår takläggare" Micke och skulle hjälpa honom att göra något
samt att han förmodligen stannar där & ser hockeyn och tar en öl till det.
Det vill säga, om han inte ändrar sig och vill hem igen.
Men oftast stannar han så det blir nog hela natten.
Jag tycker ju att det är bara mysigt för då passar jag på att mysa som jag vill
och vi är ju upp i varann mest hela tiden ändå nu för tiden.
Skönt med lite egen tid ibland :)

Ska nog "roa" mig med att byta rent i sängen och tvätta idag.
Innan det hinner bli för mycket igen.
Sen blir det kanske lite "homemakeover" också om jag orkar.
Lite sugen på ommöbleringar igen.
En ska ska jag i alla fall göra och det är att:
Ta upp tuijan på altanen för Jenny tog hem den andra igår och ställde på sin som "gran" över vintern .
Sen får jag tillbaka den till våren igen :))
Mina buskar far och flyttar och ser sig omkring i byn. :))

Japp..det var det om  det.
Och jag avslutar med en varm kram till mamma som numera huserar ensam i deras hus
för pappa har fått komma till hem där han får all den hjälp han behöver som inte mamma längre
klarar av själv och orkar, eftersom han blivit sämre.
Men det är nära så mamma kan åka varje dag och hälsa på och samtidigt ha orken att vara glad
då hon får sova hela nätterna och rå sig själv lite mer , efter många år av omhändertagande av först barn, barnbarn och senare även maken.
Det är du såååå värd mamma.
Pappa har och får det så bra där han är och som sagt..han är så nära.
Alla förstår vi att det är tungt för dig att bli ensam.
Men det kommer att bli bra ska du se.
När ni kommer in i nya rutiner och vardag och du får all egen tid också att ta hand om bara dig !
Alla vi älskar dig så ofantligt mycket och du har ALLTID funnits och finns även nu för oss alla.
Det är din tur och har varit för länge sen, att rå dig själv och sova som du vill, vakna när du vill,
äta när du vill , gå ut när du vill, fara på affären när du vill, hälsa på barn och barnbarn när du vill.
Det är dags mamma. Det är DIN tur nu ! :)
Så ta vara på det !

 Älskar dig så mycket! 
Kram till dig och pappa.


Och en skön Lördag till alla !


Inga kommentarer: