tisdag 14 oktober 2014

vad bestämmer lusten idag då ??







Så har vi Tisdag den 14 oktober.

Solen skiner men det är kallt och isen har börjat bildas lite smått i dammen.
Vi har vintertid men ingen snö ännu hos oss även om det börjat singla ner hos många.

Igår var jag en sväng hos Jenny på dagen och hann träffa alla 3 barnbarnen.
Här är dom allihopa i ungefärlig samma ålder.
Celia är ju äldst med sina idag nära 12 år i Dec.
Sen kommer Milton som blir 3 i Dec och sist och minst Milla som är snart 2 mån.


Drack lite kaffe med Jenny och surrade bort en stund
och kollade in deras städade och ihop-plockade källare där dom stökat bort efter flytten.
Stort och gott om plats blev det ! :)

Hemma igen fortsatte jag med den eviga tvätten som aldrig tar slut.
Men jag fick bort allt och det är skönt att tömma korgarna eftersom.
Och vilken lycka det ändå är att ha eget istället för att dela med
ett helt hyreshus där man måste anpassa tider vare sig det går eller inte
och bära tunga korgar i massa trappor o.s.v.
Jag kan ju tvätta precis när det passar mig.
Underbart !

Idag har jag inget bestämt att göra , men jag funderar på att byta sofföverdragen
till dom vita igen, eller ska man vänta med det ?!!?
Får väl se hur lusten bestämmer sig.
Lusten borde egentligen bestämma sig för att vilja städa i tvättstugan
för det behövs verkligen.
Jo, jag tror jag gör det istället.
Då blir det ännu roligare att gå ner och tvätta när där är fint. :)


Ha en skön dag alla.
Och pussar & kramar till Ma & Pa!

Inga kommentarer: