onsdag 1 april 2015

1 April och det enda skämtet är vädret.

Sommartid har vi fått och 1: April idag.
Känns inte ens vårigt med nysnö på ca 20 cm
och den som legat inte ens försvunnit så på gräsmattan har vi väl ca 50 cm kvar än.
Vitt vitt överallt , med andra ord.

Men jag har i alla fall varit och köpt såjord i söndags med gubben.
Och i måndags skulle jag sätta alla mina sparade fröer som jag samlade ihop förra året.
Skulle...hittade bara 4 sorter.
Spikklubba, röd malva och vit samt röd lobelia.
Alla andra är spårlöst försvunna , men jag misstänker att jag kan ha
kastat dom i virrmössan när jag röjde här vid kyl/frys bytet och rensade från hyllor o.s.v.
(inte för att jag kan minnas att jag ens sett dom ,,,men ..virrmössan , ni vet)

Men så har jag ju sådan tur att, man gnäller lite hos lilla storasyrran
så kommer hon till undsättning..eller i alla fall via posten.
Hon ska nämligen skicka fröer till mig så jag får blommor :)
Älskade älskade Mia syrran min !!!



Annat då !??!

Jooo.."Nickana" (Robins flickvän som flyttade hit)
har flyttat hem till sin mamma igen, för hon har nämligen fått jobb som personlig assistent
i stan där mamma bor..d.v.s Anderstorp.
Hon skolas in nu under denna vecka och fr.o.m nästa börjar hon jobba själv. :)
Helt underbart och jättegrattis till henne!
Hon trivs jättebra redan.
Och Robin kommer mest troligt att jobba igen under stoppen om ca: 2 ½ v under stoppen
på Rönnskär Boliden.
Han ska försöka gå kursen för ställningslicens,
men vi måste sala ihop lite pengar först för det är ju inte gratis.
Kostar ca: 3- 4000 kronor och kursen är 1-2 dagar beroende på erfarenhet.
Robin har ju lite redan efter att ha byggt och rivit ställning både här hemma & hos syrran sin.
Och det med uppsikt av ställningsbyggare med licenser samt pappa sin.

Ja och annars är allt som det brukar.
Idag med sol och vackert väder, men som sagt, en hel massa snö som kommit .
Vi har projekt "röjakällaren" under påskhelgen och har bokat in att köra på soptipp en hel del.
Det är kakel och klinker kartonger, kläder, skor, väskor, och en massa
som man sparat och tänkt att det kan vara bra att ha.
Men det har inte varit bra att ha på många många år nu , så det får gå vidare.
*Baskat att man inte kör bort på en gång.*

Nåväl..nog om nonsens nu.
Ska avsluta med lite mer onödigt vetande som att:
Jag ska ta och gå ner i tvättstugan och tillbringa största delen av dagen där.

Önskar er alla en skön Onsdag !

*Nej..inte ett enda Aprilskämt här*

Puss å kram till ma & pa. 

Inga kommentarer: