fredag 3 april 2015

LångFredag och sådag.

Igår fick jag "blommor med posten".
Fast jag får så dom själv.
Jo..syrran skickade med A-post för att jag skulle hinna få dom innan storhelg !
*hur söt är inte hon då ? :)
Kan ju faktiskt t.om förbise att bli kallad "trädgårdstönt"..iofs kallar hon sig också trädgårdstomte.
Och tönt passar mig väl rätt bra, som tror att jag kan och minns allt,
som jag sen inser att jag inte har den blekaste aning om..som namn och vad som är vilken . :))



I alla fall...
I morse ordnade jag och gubben lite "långbord" så här inför påsken då,
på så sätt blir det gott om plats för fröna..
Såg ni vad jag fick till det där ?!?!?
 ..på så sätt.... Är jag inte finurlig så säg. ;)
Man sätter ju frö när man r.. HAhHaa...ha...ha....a.....he..  häpp. :/


Röd Malva som jag satte i Måndags har redan skjutit upp i höjden och får nog snart sättas om.



Det tog slut såjord, så jag var tvungen att åka och köpa nytt, så det där på fotona är inte allt.
Blir väl ungefär dubbelt så mycket till om jag tar av alla sorter.
Men jag får kvar frö, för det blir så himla mycket att det inte ryms här om jag ska sätta alla.
Det jag redan satt kommer jag ändå kunna dela på också så bara dom blir sedan säkert dubbelt så många, bara allt kommer, vill säga.

Ja..och sen då...vädret hade väl kunnat vara bättre och mer "vårigt" än det är här just nu.
Massor med snö och mer kom det i morse. :P


Och i övrigt har vi ätit gott ihop med Jenny och familjen.
Vi grillade både fläsk och oxfilé och hade pommes och gotter till.
Sen har vi bara slappat, jag och gubben när dom åkt hem.
Ont i ryggen och nacken har jag efter det jag och Robin röjde och rensade,
bar ut och städade nere i källaren igår.

Önskar alla en fortsatt skön helg och kramar till ma & pa.

Inga kommentarer: